clairebuntinx.reismee.nl

Agnes water

Joehoe ben ik weer met mijn leuke verhalen! Misschien ga ik toch maar een dagelijks blog bijhouden want jezus wat een werk elke keer...

Anyway, vorige week maandag had Nikola een flinke uitbarsting vroeg in de morgen. Ze wilde voorin zitten en was al erg laat voor school, toen ik zei dat ik niet zou vertrekken voordat ze achterin zat werd ze uiteraard kwaad. Karen ingelicht en vervolgens heeft ze straf gekregen. Ze was eerst niet zo blij met me, maar de dag erna bood ze haar excuses aan en gaf ze me een knuffel. Gelukkig maar!

Dinsdag met de meiden naar the shallows geweest, flink kunnen lachen. Niet om de film maar om Esi en mezelf. Afscheid genomen van Cailidh, ze ging de dag erna terug naar California helaas...

Woensdag en donderdag niks speciaals gedaan. Het was echt slecht weer dus ik heb wat gebakken en Gilmore girls gekeken. Vrijdag was het weer zover; afscheidsdrankjes en hapjes bij Esi. Thuis met mijn hostmum had ik al 2 flinke glazen gedronken en bij Esi ook nog een flesje dus ik was behoorlijk aangeschoten. Toen gelopen naar de pub en hier flink gelachen om en met alle idioten daar, want normale mensen komen daar niet.

Zaterdag vroeg uit de veren; spullen gepakt en Stine en Rebecca gaan halen in Glen Eden en Kirkwood. Kon natuurlijk niet vinden waar het was, tank bijna leeg... Uiteindelijk wel daar gekomen! De weg naar Agnes is letterlijk alsmaar rechtdoor een uur lang, dan naar links voor 20 minuten en dan ben je er.

Vervolgens hebben we drank gehaald, boodschappen gedaan én meteen de surfles geboekt!

Andere au pairs hadden me aangeraden om bij het YHA backpackers hostel te slapen maar deze vond Rebecca te duur. Eenmaal bij het andere hostel kwamen we erachter dat YHA maar 3 dollar duurder was, omdat Rebecca helemaal weg was van dit hostel hebben we deze maar gekozen. Rondleiding gekregen en omgekleed en toen eindelijk naar het strand gegaan! Lekker gezond en foto's gemaakt (uiteraard, moet jullie toch een beetje jaloers maken). Vervolgens hebben we ons omgekleed en zijn we met de shuttlebus de zonsondergang gaan bekijken, het was echt prachtig!

Inmiddels was het etenstijd. Rebecca wilde perse zelf koken, dus zijn we boodschappen gaan doen en hebben we pasta gemaakt. Het was wel lekker goedkoop en Rebecca deed het meeste werk dus zo erg was het nieteens. Vervolgens met de rest van de backpackers gegeten. Iedereen was super aardig en hebben veel kunnen lachen. Ben er wel al achter dat de Duitsers flink in de meerderheid zijn. Ze zitten echt overal! Gelukkig spreche ich ein bisschen Deutsch. Ofzo. Na het eten nog wat gedronken en toen zijn we naar een strandfeest geweest. Er waren een paar kampvuren en er stonden banken en stoelen waar je op kon zitten. Het was ook heel leuk aangekleed. Hier een paar uurtjes doorgebracht maar daarna teruggelopen naar het hostel. Een fucking half uur. Geslapen op mijn stapelbedje en de volgende ochtend alles gepakt, omgekleed en ontbeten in het zonnetje.

Vandaag was het zover; de surfles! De leraar zag er wel leuk uit, hij was een jaar of 25 schat ik zo. Eerst uitleg gekregen en daarna gingen we in het zand oefenen. Dit ging verrassend goed! Eenmaal in het water ging het natuurlijk stukken minder... Uiteindelijk ging het wel redelijk en kwam ik recht te staan! Het was een super ervaring! Ook nog de nodige botsingen gemaakt en zeewater opgeslokt, blauwe plekken opgelopen maar we hadden de surfles overleefd.

Hierna hebben we met de groep alles schoongemaakt en zijn we de foto's gaan kopen. We hadden uiteraard weer honger dus zijn we op een mooi plekje aan de haven gaan lunchen (gevraagd aan een local waar een mooi en goed restaurantje zit et voilà). Na het lunchen nog even op het strand gaan liggen. Op de weg van het strand naar de auto heb ik me verstapt. Vreselijke pijn maar toch het hele eind gereden. Dit had ik beter niet kunnen doen want eenmaal thuis kon ik niet eens meer lopen. Karen had nog krukken in een hok staan dus met deze de trap op gehinkt. Nog overwogen of we naar het ziekenhuis moesten maar dit hebben we maar gelaten. Maar goed ook want het had me alleen maar geld gekost en inmiddels gaat het weer.

Deze week is wel lekker. Gister naar yoghurtland geweest en een Indian Curry Lamb Pie gebakken. Hij was heerlijk, ik word nog een kookwonder hier!

Dit weekend met Kiana (het nieuwe Canadese meisje) naar The Lady Mustgrave; ein-de-lijk weer duiken! Heb er echt veel zin in! Esi vertrekt dit weekend, daar zie ik wel een beetje tegenop. Maar haar vervangster komt ook uit Engeland dus hopelijk is ze even gek en grappig!

In mijn volgende blog zal ik jullie vertellen over mijn duikervaring en wat ik verder nog heb uitgespookt!

Xoxo

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active