clairebuntinx.reismee.nl

It's all "ho-ho-ho"

Toen Karen tegen mij zei: "There is a big term coming up" dacht ik dat ze overdreef. Maar helaas, wat een activiteiten allemaal. Christmas band evening, christmas piano en the christmas carols hebben we achter de rug. De christmas carols ben ik niet meer naartoe gegaan, in die tijd ben ik lekker gaan rennen en genoten van de rust in huis. De andere twee avonden ben ik wel geweest en ik moet zeggen dat het leuk was om te zien. Bij de piano voorstelling deed Willem in plaats van een buiging een "dab" (beweging met armen, een hype nu hier) dat was wel heel grappig.

Daarnaast ben ik mijn Medicare card aan gaan vragen (gratis zorgpas in Australië) en heb ik alle kerstcadeau's gekocht. Voor Karen had ik al een Jamie Oliver set, voor Niki heb ik nagellak, lipbalsem en allerlei schoolspulletjes, voor Willem een goochelset(ik wilde eerst een pistool kopen met blikjes erbij om op te schieten maar toen bedacht ik me hoeveel lawaai dat zou maken...) en voor Geoffrey een bieropener met zijn naam erop. Tijdens het kerstshoppen ook hele leuke sandaaltjes voor mezelf gekocht... oeps!

Twee weken geleden het hele weekend thuis gehangen bij het zwembad en cocktails gemaakt met Karen. Doordeweeks nog naar Fantastic Beasts geweest, echt een leuke film!

Vorige week zaterdag ben ik met Karen gaan shoppen voor kerstdecoratie en cadeau's voor de leraren van de kinders. Ze is alles behalve gierig in ieder geval! Ik heb verschillende dingen bij Pillowtalk uit mogen zoeken qua decoratie én ze heeft ook nog een nieuw dekbedovertrek voor de aupair kamer (mijn kamer) gekocht!

In de avond een gezellig avondje bij Elise gehad met hapjes, drankjes en een filmpje. Elise was wel toe aan een gezellig avondje... de dag ervoor had ze (uiteraard per ongeluk) haar hostbaby met het hoofd tegen de ventilator gegooid. De baby heeft een hele diepe snee op de neus tussen haar ogen, dit hebben ze in het ziekenhuis in Brisbane gehecht. Het was een heel drama dus! Is allemaal goedgekomen trouwens. Zondag wederom een relax dagje gehad, de family had veel op de planning dus ik had het huis voor mezelf.

Gisteren was Nikola's graduation van de basisschool. Heel leuk om mee te maken. Allemaal jonge meisjes in prachtige jurken en de haren gestyled. Sommige over de top natuurlijk. Eerst was er een ceremonie in de kerk, heel raar om alle gebeden in het Engels te moeten doen overigens. Vervolgens in de hal klassieke dansen, zowel met de klasgenootjes als met een van de ouders, prachtig om te zien gewoon! Vervolgens kwamen ze rond met tapas hapjes, heel lekker maar het duurde heel lang voordat het volgende "hapje" kwam. Uiteindelijk had ik wel genoeg gegeten gelukkig. Karen heeft wel 3 keer gezegd hoe leuk ze het vond dat ik mee was! Zelf was ik uiteraard ook blij dat ik erbij was. Heel mooi om te kunnen vergelijken en een hoop mee te krijgen van de cultuur.

Vandaag is de schoolvakantie begonnen... tot zover nog niet zo slecht. Films gekeken en we hadden een hoop te doen vandaag (bieb,dokter,postkantoor). Net een filmpje opgezet en een wijntje ingeschonken. Zondag de laatste "kerstverplichting": Nikola's turnvoorstelling. Ze heeft me een paar keer gevraagd of ik wilde komen kijken, best schattig! De laatste tijd heeft Nikola veel lieve momenten. Vandaag heeft ze me heel vaak bedankt, eerst voor het opmaken van haar bed, vervolgens voor het brengen van haar spullen en ze heeft ook aangeboden om te helpen met iets. Achja, net zoals zusjes hebben we ups and downs I guess. Ik ben nog steeds heel blij met het gezin en geniet nog steeds iedere dag! Vandaag alle kerst deco neergezet en cadeautjes ingepakt, voor degene die het niet weten, ik ben een kerstfreak!

Over 2 weken is Rachie eindelijk hier en gaan we een prachtige reis maken! Met de kerst zitten we heerlijk op het strand! Kijk ik natuurlijk ontzettend naar uit!

Toch zal ik mijn schatjes missen tijdens de kerst en nieuwjaar! Iedereen heel veel plezier (en succes) met de kerstvoorbereidingen. Ik laat snel weer iets horen! XXX

Reacties

Reacties

Guus

Hoe gaat het allemaal met je kerstreis, hoop dat jullie je goed vermaken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active