clairebuntinx.reismee.nl

Perth - Broome / goodbye Australia

Dag 1: om 06:30 werden we opgehaald bij het hostel. Daarna zijn we naar Nambung National Park gereden. Een prachtig en uniek landschap met pinnacles (hele grote zandstenen). Vervolgens zijn we naar Jurien Bay gereden waar we gesandboard hebben. Toen via Geraldton naar Kalbarri gereden. Onderweg nog gestopt bij the PINK LAKE! In Kalbarri met alle meiden de zonsondergang gekeken en gegeten. De groep was 2 twee verdeeld: A & B. Iris en ik zaten A en moesten deze dag helpen met het klaarmaken van het eten. We sliepen de eerste paar nachten nog lekker in bedden. Wij lagen op de kamer met 2 Noorse meisjes en een Duits meisje.

Dag 2: om 06:00 opgestaan, ontbeten en weer de bus in. Deze ochtend zijn we gaan hiken in Kalbarri National Park. Wederom een prachtige omgeving! Er was hier ook de mogelijkheid om te abseilen maar dit hebben we niet gedaan. Lunch hadden we in Widow nature en vervolgens zijn we naar shell beach geweest, een van de twee stranden die volledig gemaakt is van schelpen! Vervolgens al gaan kijken bij Monkey Mia, het strand met de dolfijnen! Hier lekker op het strand gelegen. Daarna weer naar onze volgende slaapplek.

Dag 3: vroeg opgestaan om de dolfijnen te bewonderen! Het was heel erg koud aan het strand en het duurde heel lang voordat de dolfijnen dichtbij kwamen. Uiteindelijk kwamen ze gelukkig! 3 stuks! Prachtig om te zien hoe ze vlak aan de kust zwommen. Er werden ook 4 mensen uitgekozen om ze te voeren, en ik was de eerste! Ik heb dus gewoon een wilde dolfijn gevoerd, dat vind ik DOL FIJN. Vervolgens naar de lookout geweest op eagle bluff. Hier liggen ook heel veel gedenksteentjes en Iris en ik hebben voor oma en papa eentje neergelegd. Bij het hostel gebarbecued en bedtijds gaan slapen.

Dag 4: EINDELIJK een vrije dag! Uitgeslapen, ontbeten, koffie gehaald en op het strand gaan liggen samen met de Noorse, Duitse en Zwitserse meisjes. Nog lekker lunch gehaald en in de namiddag de bus in naar onze kampeerplek Yardi Creek in Cape National Park. Wat een feest was het daar! We kwamen in het donker aan en dan waren er ook nog eens o-ve-ral spinnen, dikke -grote spinnen. Iris is geen miemel maar voor spinnen is ze echt bang. Uiteindelijk toch nog geslapen in ons tentje. Zonder kussen en ik zelfs zonder matras, pfoe.

Dag 5: weer een mooie zonsopgang gezien en het stadje verkent. In de namiddag nog gaan zwemmen en toen was het alweer etenstijd. Vandaag was een van de Noorse meisjes jarig dus hebben we beerpong en nog andere drankspelletjes gespeeld. En weer in ons tentje geslapen. Wat overigens wel heel mooi was op dit kamp, de wilde dieren naast de ontbijttafel. Emu's en Kangaroos op een paar meter afstand, heel cool! Ook heb ik hier "bustomatoes" gegeten. NEVER AGAIN, hartstikke vies!

Dag 6: ik weet niet hoeveel uur in de bus gezeten! Rond de middag kwamen we in een stadje genaamd Tom Price aan, waar we nog wat boodschappen konden doen en voor de laatste keer wi-fi en netwerk hadden! In de avond kwamen we aan in Karijini National Park. We sliepen nu in hutjes. Ons hutje sloot niet goed af dus deze hebben we flink dicht getapet. Iris en ik lagen met de Noorse meisjes en een Duits meisje. Verder niks speciaals gedaan deze avond eigenlijk.

Dag 7: een hike van 6 uur door het National Park stond op het programma. Dit is door de regen 1 uurtje geworden. Heel erg balen, want Karijini is het pareltje van de westkust en hartstikke mooi! Zelfs in de regen was het prachtig, van wat we hebben kunnen zien dan. Toen we wegreden zagen we dat ook het stuk waar we gewandeld hadden afgesloten was. Alles stond onder water! Ohja, tijdens het lopen heeft ook nog eens mijn telefoon waterschade opgelopen.... mijn rugzak was helemaal doorweekt! We zijn daarna nog naar het visitors centre geweest wat ook heel erg mooi was! Terug bij het kamp een warme douche genomen en naar de bar gegaan. Hier vertelde onze tourguide Flik (echte naam felicity) over de geschiedenis van de Aboriginals. Heel interessant! Daarna nog even gaan chillen in de hut en toen ben ik al naar de eetplek gelopen, de rest van de meiden bleven nog even in de tent. Toen iedereen al 2 rondes had gegeten zeiden ze:" jullie hebben toch ook nog niks gegeten?". Maar dat hadden wij dus wel, en lekker dat het was! Gelukkig was er nog iets voor ze over.

Dag 8: op het programma stond nog een hike maar het park was nogsteeds afgesloten! Dus hebben we onze hutjes verlaten en zijn we weer gaan rijden. In Port Hedland even in het winkelcentrum geweest en toen doorgereden naar onze slaapplek. Deze keer weer luxe!! Aircon, opgemaakte bedden en 2 personen per kamer! Na het eten spelletjes gespeeld en Rika (onze Japanse vriendin, ze was zo grappig) heeft Iris 1 keer laten schrikken door onder haar bed te gaan liggen. Hi-la-risch! Ik heb dit nog bij Alma en Valle (Zwitserse meisjes) geprobeerd maar dit was niet zo goed gelukt helaas.

Dag 9: weer wat uurtjes gereden. Tijdens de tussenstop nog een babykangaroo kunnen bewonderen! En toen kwamen we (een dag eerder dan gepland) in Broome aan. Ingecheckt in het YHA hostel en toen naar het strand geweest. Hier nog een drankje gedaan en genoten van de zonsondergang. In de avond gezwommen en gebarbecued.

Dag 10: met de groep ergens lekker gaan ontbijten en door de stad gewandeld. Nog ergens een biertje gaan drinken en in de namiddag werden we bij het andere hostel afgezet. In de avond nog samengekomen met de groep bij de bierproeverij en gegeten en gedronken! Allemaal verschillende soorten bier, zelfs chilli bier en die was, zoals je al kunt raden, best spicy. Nog flink gelachen met iedereen en toen was het tijd om afscheid te nemen.

Dag 11: we waren redelijk vroeg (08.00 uur) wakker en we werden pas om 12.00 uur naar het vliegveld gebracht. Deze ochtend wat gehangen en op het vliegveld kwamen we weer mensen van onze tourgroep tegen. Met een hoop zaten we samen in het vliegtuig! In Perth hebben we nog genoten van het Mexicaanse eten en een fro-yo. Heel slecht geslapen en om kwart voor 3 vertrok Iris. Wat traantjes toen ze de taxi instapte natuurlijk... wat hebben wij het leuk gehad samen, zonder ruzie! Best knap als je bedenkt hoelang we samen gereisd hebben!

Gisteren ben ik samen met Alma en Anna door de stad gaan wandelen en hebben we nog geluncht en gewinkeld! Valle en nog klasgenootjes van haar getroffen bij het treinstation en naar Fremantle gegaan. Naar de beroemde bierproeverij! Ook nog aan de haven gezeten. Toen gingen de meeste richting huis en hebben Alma en ik samen nog Subway gegeten. In de trein terug naar Perth waren we nog getuigen van een Aboriginal die een meisje in het gezicht sloeg omdat ze volgens haar te lang keek... echt ongelofelijk! Even later werd de hele groep aboriginals eruit gezet gelukkig. Eenmaal in het hostel heb ik al mijn spulletjes gepakt en ben ik op tijd gaan slapen.

Vandaag met een brok in mijn keel afscheid genomen van Australië. Wat een mooie tijd heb ik achter de rug! Op het vliegveld nog met mama gebeld, ze is jarig vandaag! Nog eventjes en dan zijn we gelukkig weer samen. Kijk ik nu heel erg naar uit! De vlucht was minder. Veel kinderen die kabaal maakten. Jo heeft me opgehaald van het vliegveld en we hebben lekker gegeten. Morgen al mijn was doen, zal wel even wat werk zijn. Alles is zo vies! Ben echt blij dat ik niet meer uit mijn tas hoef te leven en ik een lekker bed heb! Volgende week met Anne, een Nederlands meisje, op stap en naar het strand en voor de rest nog geen plannen gemaakt. So guys, I'm going to enjoy my vacation from my vacation and I'll see you soon X

Reacties

Reacties

Astrid.pluijmaekers@gmail.com

Nu genieten in Bali

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active