clairebuntinx.reismee.nl

One week later

Pfoeh we zijn alweer bijna een week verder. En wat heb ik in de tussentijd veel gedaan!

Om te beginnen hadden we vrijdag het afscheid van Sabrina met de meiden. Hapjes gemaakt en pizza's besteld. Als toetje hadden we zelfgemaakte oreo cheesecake en Karen had pavlova gehaald. Heerlijk gegeten dus! Heel veel complimenten gekregen over de cheesecake. Het recept voor pavlova zit ook al in mijn map!

Vervolgens zijn we naar het strand gegaan. Kane (vriendje van Sabrina) zit bij de brandweer dus die mag over het strand rijden. Dit was al heel gaaf! Toen we een goede plek hadden gevonden heeft Kane een kampvuur gemaakt en hier hebben we marshmallows gegeten en wijntjes gedronken (behalve Esi, het Engelse meisje die echt lijkt op iemand van Geordi Shore, zij zat aan de wodka). Toen uit kampvuur langzaam uitging zijn we naar de pub geweest. Niet echt mijn ding kan ik jullie vertellen. We hebben er toch een drankje gedronken en in de tussentijd kreeg ik een "rondleiding" van Esi. Deze ging als volgt: so, that are the old ladies. I'm not sure what they're doing here. That are the surfguys (hartstikke lelijk) and yeah over there are the guys we have sex with (ook lelijk). Dus geen zorgen, ik zal niet verliefd worden hier en kom dus gewoon weer terug naar huis.
De volgende dag ben ik met Karen op pad geweest. Ik heb uiteraard gereden en dit ging super. Zijn in Gladstone gaan shoppen en hier heeft ze speciaal voor mij een wok gekocht! Lief hè? Toen we terug waren zijn Sabrina en ik met Nikola en Willem naar de BAM market geweest. De BAM market is een kleine markt aan de rand van het strand. Je krijgt hier van alles. Van kaarsen tot kleding tot fotolijstjes, echt heel schattig allemaal. Ook zijn er verschillende eetkraampjes van verschillende nationaliteiten.
Op de helft van de markt staat een podium met life muziek. Hier waren nog meer meiden dus het was super gezellig! In de avond naar huis gegaan om te eten, totdat Jenn belde om te vragen of ik mee wilde uiteten. Hier zei ik natuurlijk geen nee tegen :)
Lekker bij The Reef in Gladstone gegeten en de hele avond Nederlands kunnen praten.
De volgende ochtend zouden we gaan hiken met Cailidt (Amerikaans meisje).Door miscommunicatie over het tijdstip ging dit helaas niet door... Toen ben ik maar boodschappen gaan doen met Karen, jezus wat duur allemaal! Een kar vol voor 400 dollar! Dadels kosten hier 10 dollar, maar omdat ik ze zo graag wilde heeft Karen ze voor me gekocht.
Maandag was het time to work! Karen was jarig dus ik had cupcakes en bami met vanalles erbij. En hoop werk dus. Wel Kangaroos gezien toen ik Willem naar tennis bracht! Gewoon midden in een woonwijk, echt fantastisch!
Dinsdag was niks speciaals maar woensdag was het dan zover! Mt Larcom hiken met Cailidt en haar hostfamily. Om half 4 opgestaan en om half 5 werd ik opgehaald. Eerst vonden we de weg niet zo goed maar naar een dik uur rijden waren we er dan. Het was nog donker, maar we hadden genoeg zaklantaarns. Het jongetje waar Cailidt op let (8 jaar pas) liep voorop. Na een half uur bleven de moeder en het zusje achter. Het was zo mooi! Beetje bij beetje kwam de zon op. Zwaar was het wel, al helemaal door het hoge tempo. Ik was zelfs aan het zweten en dat doe ik niet snel! Binnen anderhalf uur waren we boven. Echt wat een prachtig uitzicht! Uiteraard foto's gemaakt en wat gegeten. Na een half uurtje begon de échte ellende. Naar beneden klimmen... Het eerste stuk was echt stijl. Daarna was het flink bergaf en overal lagen kleine steentjes. 3 keer op mn vot gevallen, kon ook niet anders. Haar hostmum en het meisje bleven weer achter, dus toen we bij de auto waren hebben we even moeten wachten en toen gingen we richting huis. De rest van de middag lekker op het strand gelegen met nog wat meiden. Ik had lekker vrij dus hoefde niks te doen.
Nu is het iets na 12 en heb ik al 5 machines was gedraaid.. Wel lig ik ondertussen in de hangmat te chillen. Niks te klagen dus.
In de avonden lig ik meestal vroeg in bed, kijk ik nog wat series of skype ik met m'n vriendinnetjes! Intussen al met Lisa, Marieke, Kyl, Jessica en uiteraard mama geskyped. Moet zeggen dat het wel fijn is om zo makkelijk comtact te hebben met iedereen!
Dit weekend naar Bundaberg met de family, Nikola heeft hier turnwedstrijd op nationaal niveau! Ben benieuwd hoe dat verloopt.
Voor nu ga ik de laatste machine ophangen en verder chillen en zwemmen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active