clairebuntinx.reismee.nl

Cairns

Maandagmiddag heb ik Iris van het vliegveld gehaald met Timtams (Australische versnaperingen) en zijn we met de gratis shuttlebus van het hostel opgepikt. Toen ingecheckt in het hostel en wat gaan winkelen. Toen lekker sushi gaan eten en weer terug gewandeld naar het hostel. Hier nog gechilld en gaan slapen.

De volgende ochtend was ik jarig jeeeeeej. Werd wakker met superveel pijn aan mijn verstandskies en mijn wang was helemaal dik. Naar de tandarts gegaan om te vragen of ze iets hadden maar ze zei meteen dat ik antibiotica nodig had. Duikschool gebeld en gezegd dat we iets later zouden zijn. Gelukkig kon de tandarts mij meteen helpen. Zei inderdaad dat ik antibiotica nodig had maar de eerstvolgende keer dat het pijn deed moest die eruit. Naar de apotheek gelopen en de antibiotica opgehaald en toen gauw naar het hostel gelopen en daar werden we opgepikt. Bij de duikschool werd al vrij snel duidelijk dat ik voor een medical exam moest gaan aangezien ik aan de antibiotica zat. Dus tijdens de theorielessen moest ik naar de dokter. Allemaal testen doen (ogen, longinhoud, oren, evenwicht,etc.) maar uiteindelijk zeiden ze dan dat ik mocht duiken!!! Toen weer terug het klaslokaal in en de laatste hoofdstukken afgemaakt. Na ieder hoofdstuk kreeg je een kleine toets. Daarna het water in en skills oefenen; mask cleaning, regulator switch, etc. Om half 6 zijn we gestopt en was de eerste dag voorbij. Toen zijn we bij the woolshed gaan eten maar zijn ook weer op tijd naar huis gegaan.

De volgende dag werden we al eerder opgehaald, namelijk om 07.30. Toen meteen het water in en weer de skills oefenen. Vervolgens 200 meter ZONDER STOP moeten zwemmen. Ging allemaal goed, ik was als tweede klaar en Iris als laatste. Toen nog meer oefeningen moeten doen. Om 2 uur hadden we eindelijk lunch en meteen daarna theorie, het laatste hoofdstuk examen en the final exam. Het laatste hoofdstuk examen heb ik 3 keer moeten doen voordat ik het eindelijk gehaald had. The final exam hadden we beiden in een keer gehaald! Toen lekker gaan eten bij the sushi train en bij the woolshed nog een drankje met Maya (onze top boeker!) gedaan en weer optijd naar het hostel. Inmiddels ging het beter met mijn verstandskies trouwens.

Donderdag gingen we de boot op! Eerst op Sea Quest en vanaf deze boot de eerste dive gehad, en na de lunch geswitcht naar Ocean Quest. Het duiken was super! De eerste 3 dives werden we op skills getest (navigation swim, mask cleaning, orally inflate, hover, air management, etc). In de avond nog gesnorkeld met haaien. Vanaf de boot worden vissen gevoerd en daar komen de haaien dan weer op af. Als snorkelaar lig je dan op een soort stalen plank.

Vrijdag was het dan zover, de laatste test. Tijdens deze test moesten wij de instructeur begeleiden. Na afloop kregen we meteen te horen dat we onzePADI hadden gehaald!! Meteen erna met onze groep (baptiste, Ilkka, Iris & Claire) gaan fundiven mét go pro! Wat hebben we prachtige vissen gezien en wat was het cool zonder instructeur. We letten wel heel goed op elkaar. De duik erna hebben Iris en ik geskipt en hebben we even genapt. Baptiste en Ilkka deden nog the adventure course maar deze doen Iris en ik een andere keer. Om 18.00 uur gegeten en daarna eindelijk the night dive! Het was zoooo vet! Zeker 12 haaien gezien, zowel Grey Reef sharks als white tip sharks.

De volgende ochtend wilde ik heel graag een morningdive doen (06.00). Iris zag het niet zo zitten, vooral omdat we maar met zn tweeën konden gaan en we waarschijnlijk zouden verdwalen. Ik had goede moed maar inderdaad, de duik duurde 16 min. Ik hoorde Iris al denken "ik wist het". Toen zag ik een stuk of 3 kwallen en gaf ik het signaal "up". Eenmaal boven zagen we dat we best ver van de boot af waren, oeps! Terug naar de boot gezwommen en hier ontbeten en weer terug in bed gaan liggen. Om half 11 hadden we de laatste duik. Samen met onze groep en instructeur Paolo zijn we vanaf een speedboot het water in gerold. Weer haaien en nemo gezien, echt genoten! Daarna was het weer tijd om uit te checken en te lunchen. Daarna weer de andere ferry richting Cairns, heel veel gelachen om Baptiste. Terug in het hostel gechilld en lekker gegeten bij the sushi train.

Zondag moesten we weer vroeg op want op deze dag bezochten we het regenwoud en de watervallen. Hieronder vallen ook the Cathedral Fig Tree, 2 Volcanic Crater Lakes, Millaa Millaa waterfall en de the Crater and Dinner Falls. Een leuke dag en veel gezien! Het water bij de Millaa Millaa waterfall was wel een beetje fris! Nog gelachen met onze tourguide Joey die deed alsof die een professionele fotograaf was. Rond 6.00pm waren wij weer terug bij het hostel.

Weer op tijd naar bed want op maandag gingen we SKYDIVEN op Mission Beach (bekendste Australische skydive plek). Om half 7 werden wij al opgepikt met de bus. 2,5 uur later kwamen we aan op Mission Beach en werd de hele bus ingecheckt. Bij het inchecken kreeg je het groepsnummer en de tijd door. Het was 9:45 en om 11:45 waren wij pas aan de beurt, de allerlaatste groep. In de tussentijd hebben we nog een beetje gewinkeld en voordat we het wisten was het zover. We werden door de instructeur opgehaald bij de picknickbanken en kregen we alles aan. Daarna werden we geïnterviewd voor de video. Dat interview is een heel awkward moment trouwens. Vervolgens nog 15 minuten in de bus naar het vliegveld en daar gingen we dan! In het vliegtuig maakte de instructeur nog filmpjes en werden we helemaal klaargemaakt. We moesten ook bij de instructeur op schoot gaan zitten, wederom AWKWARD. Ik vond de vliegrit langer duren dan verwacht maar Iris vond het heel snel gaan. Ik was de tweede die sprong en Iris sprong als derde. Het moment dat je op die rand zit is af-schu-we-lijk. Ik heb flinke benen maar ik kon ze niet recht houden. En dan wordt je eigenlijk het vliegtuig uitgeduwd, vanaf dat moment is het onbeschrijfelijk! Zooooooo vet die vrije val, helaas is dat maar heel kort. En daarna zweef je nog een aantal minuten door de lucht. Het uitzicht was prachtig! Zo mooi het strand en het Great Barrier Reef én we hadden ook nog geluk met het weer! Wat een top ervaring. En voordat je het weet sta je weer op het strand. Daarna hebben we geluncht met nog wat meiden (een uit Canada, een uit Nederland en een chinees die de namen van haar honden op haar hand had, wat wij heel apart vonden). Toen de filmpjes gaan kijken. Iris vindt haar foto's en video afschuwelijk, ik kan er mee leven. Toen weer terug naar Cairns met de bus. Ik heb in deze tijd geslapen en Iris heeft zich kapot gelachen om hoe mijn hoofd van links naar rechts ging... In het hostel even rustig aan gedaan en wederom sushi gaan eten, drankje gaan doen want jawel: ik was klaar met de antibiotica! Spullen ingepakt voor de vlucht van vandaag en gaan slapen.

Vanochtend hadden we om 6 uur de taxi naar het vliegveld en om 09:20am zijn we geland in het godvergeten gat Alice Springs. Eenmaal in het hostel heb ik al mijn spullen uit mijn tassen gehaald, gesorteerd en weer ingeruimd. Iris heeft vrolijk toegekeken. Daarna wilden we boodschappen doen, want in het donker hier over straat is hartstikke eng met alle aboriginals. 3 uur gelopen!! We vonden de weg naar Coles (supermarkt) niet. Vanavond dus eten in het hostel en morgenvroeg vertrekt onze tour naar Adelaide (2 nachten Ayers Rock Resort Campground, Uluru, Kata Tjuta, Kings Canyon, Coober Pedy, Dutchman's Stern, Winery at Clare Valley & Southern Flinder Ranges. Over dit deel van de reis lezen jullie in mijn volgende blog :)


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active