clairebuntinx.reismee.nl

Byebye Boyne

Het zit erop. Gisteren was het dan echt zover; het einde van mijn avontuur als au pair... Wat is de tijd omgevlogen! De afgelopen weken heb ik nog volop genoten van mijn luxe leventje. Filmavonden gehad, nog een keer "echt" opstap geweest in Gladstone, wat overigens heel leuk was! Afscheids bbq van Clare een paar weken terug en zaterdagavond mijn eigen afscheidsbarbie. Verder nog naar het strand geweest en aan het zwembad gelegen. Willem en Niki in het gareel gehouden en gewerkt, the usuals.

Vorige week arriveerde mijn vervangster, Samantha. Een heel aardig meisje, komt uit Duitsland en is 19 jaar. Heeft een vriend van 26 waar ze na haar au pair tijd mee wilt gaan samenwonen. Afgelopen week heb ik haar de buurt laten zien en hoe de dagen verlopen en wat er verwacht wordt. Ik denk dat ze het wel gaat redden, ze maakt zich alleen heel veel zorgen om Nikola. Ze is bang dat Nikola haar niet aardig vindt... wat wel zo is, maar aangezien Niki begint te puberen zegt ze niet veel. Ahfijn, went ze wel aan!

Zoals ik in mijn vorige blog al zei ben ik flink in de weer geweest in de keuken! Curry-Lamb pie, oreo cheesecake, zucchinislice, Italian dish en nog veel favorietjes gemaakt voor de family. Ik heb er zelf ook van genoten aangezien de backpacklife eraan kwam!

Dan moest ik al mijn spullen in een backpack proppen. Jullie raden het al; paste uiteraard niet... dus heb ik maar 4,4 kg opgestuurd naar Bali. Ik dacht dat het goedkoop was maar helaas... het grapje was 80 dollar! Maargoed, daarom heb ik wel nog de meeste spullen kunnen houden. Ook ben ik naar de bank geweest om een datum vast te stellen om mijn account te sluiten. Veel dingen waar je aan moet denken als je 7 maanden ergens hebt gewoond.

Veel nagedacht over de cadeau's voor de family. Wat een ellende is dat toch! Maar ik was blij met het resultaat: kookmap met recepten voor Karen, voor Willem een pen met een voetbal erop (zo'n vervelende die je eraf kunt schieten), een shirt, fotoboek en sweets, Nikola had een sleutelhanger die je zelf kan ontwerpen en maken, een zonnebril en ook het fotoboekje en sweets. Voor Karen en Geoffrey samen heb ik een plant gekocht. Geoffrey is de afgelopen weken bezig geweest in de voortuin en heeft deze helemaal opgeknapt. Dit weekend zou hij de planten in de grond stoppen. Dus dit vond ik wel een gepast cadeau. Met een kaartje erbij "thanks for helping me grow". Dankjewel pinterest voor de inspiratie.

Zelf ben ik ook ontzettend verwend! Een kookboek: 4 Ingrediënts, prachtige placemats en servetten van Pillowtalk én nog een super mooi roségouden kettinkje! Onder het genot van limited Edition champagne hebben we de cadeau's uitgepakt.

Vervolgens kwamen Laura en Naomi naar de bbq. Ik had aardappelsalade, caramelised onions en nog meer salades klaargemaakt en Geoffrey zorgde voor het vlees. Een toetje mocht natuurlijk niet ontbreken; Ferrero Rocher cheesecake én homemade pavlova! Een top afsluiter van een top tijd! Het afscheid was zwaarder dan verwacht, Karen was helemaal van slag en ik kon ook niet stoppen met huilen. Naomi kwam nog afscheid nemen op het vliegveld met een kaartje en chocolade, echt super lief! Normaal irriteert het me als mensen de zonnebril op hebben in het vliegtuig (dit zie je echt veel in Australië) maar gisteren kwam met perfect uit want nu viel ik zelf niet op met mijn tranen, lol! Beide vluchten zijn goed verlopen en de tijd op het vliegveld is ook omgevlogen. Even met mama gebeld, met Rachelle en Iris geappt en gewinkeld en heeeeerluk nasi gegeten. Moest mezelf even comfort food geven :)

Inmiddels zit ik in het hostel. Gisteravond boodschapjes gedaan en gewandeld én heel vroeg gaan slapen! Net van kamer gewisseld en straks Iris ophalen op het vliegveld, later dan gepland want ze had vertraging... Dan heeft ze de rest van de dag even op te chillen en morgen beginnen we met de divingcourse! Heel veel zin in! Een jongen hier op de kamer heeft de extended gedaan dus dat komt ook weer erbij op mijn bucket list:) Ohja, en morgen vieren we MY BIRTHDAY! Heel gek om dat niet thuis te vieren trouwens, zonder al mijn bebeeees! Drink maar eentje op mij dan.

Zo, ik ga eens een koffie drinken en ontbijten. See ya xox


Reacties

Reacties

Mama

Wat een geweldige tijd heb je gehad zeg! En geweldig dat je nu gaat rondreizen met Iris, die schat! Heel veel plezier samen! Dikke kus van mij XXX

Astrid.pluijmaekers@gmail.com

Wat een mooie ervaring voor je! En nu nog leuke dingen doen met Iris
Dikke poen van tantie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active