clairebuntinx.reismee.nl

Christmastrip

Zaterdag 17 december was het dan zover; eindelijk echt reizen door Australië! En dat samen met mijn bestie! Rachelle zat eerst een paar dagen in Sydney maar deze dag zouden we ons treffen in Brisbane. Ik was vroeg op en had natuurlijk al bijna alles ingepakt. Onderweg naar het vliegveld belde Rach, ze had 3(!) uur vertraging! Dus eenmaal in Brisbane ben ik naar het hostel gegaan en ben ik door de stad heen gaan lopen. Na een paar uur was ze dan eindelijk aangekomen en zouden we meeten op het treinstation. Ik was natuurlijk een kwartier te vroeg daar. Toen zag ik dat Rachelle "live" ging op facebook en op het filmpje zag het ernaar uit dat ze buiten was. Als een gek naar buiten gerend en ook "live" gegaan. Wachten, zoeken en rennen maar ze was nergens te vinden. Gebeld, maar geen gehoor : telefoon leeg dus. Uiteindelijk maar weer gaan wachten voor de paaltjes en na welgeteld 8 minuten zag ik haar dan aan komen lopen. Elkaar heel dramatisch (jep, net als in de film) in de armen gevlogen en gehuild natuurlijk.

In de avond wijntjes gedronken en heerlijk sushi gaan eten en flink bijgekletst! We sliepen in Chill Backpackers en hier hadden ze een rooftop waar je over een groot deel van Brisbane heenkijkt.

De volgende dag moesten we alweer vroeg op want we vertrokken alweer naar Airlie beach. Om 10:30 hadden we het vliegtuig naar Prosepine en om circa 12:15 kwamen we aan op het vliegveld. Het vliegveld was net zo klein als het vliegveld van Gladstone. Vanaf het vliegveld hadden we de shuttle naar Airlie beach, hier sliepen we in het Base hostel. Dit waren allemaal huisjes met verschillende kamers erin. Toen we op de kamer aankwamen hebben we ons eerst omgekleed en geïnstalleerd, daarna bij een restaurant aan het strand een wijntje gepakt en wat lekkers gegeten. Tussendoor ook nog wat gewinkeld en op tijd gaan slapen.

De volgende dag hadden we de boottocht naar de Whitsundays. (De naam van de boot was New Horizon, echt aan te raden: bij het eten is altijd de regel "ladies first" ) Máár de boot vertrok pas rond 14:00 en om 10:00 moesten we al uitchecken in het hostel. Dus hebben we de spullen bij de travelagency gezet en zijn we gaan lunchen. Daarna spullen opgehaald en gelopen naar de haven in de hitte. Hier gingen we dan de boot op. Op de boot kregen we een briefing en te horen waar ieders slaapplek was. Hier weer alles geïnstalleerd en toen lekker op het dek gaan zonnen. Na een paar uur kwamen we op de eerste stop aan, een mooi plekje in de zee langs een eiland waar we gingen snorkelen. Dit was al super mooi! Hierna gingen we weer terug de boot op en kregen we avondeten. Na het avondeten hebben we wijntjes gedronken en naar de sterrenhemel gekeken, wat was dat prachtig! Vervolgens een drankspel gedaan met een groep. Ik ben nu alleen de naam kwijt van het spel... het was wel heel grappig! Toch nog redelijk vroeg gaan slapen. De volgende ochtend weer vroeg uit de veren want in de ochtend konden we paddleboarden, snorkelen én eindelijk gaan duiken! Dit hebben we ook allemaal gedaan natuurlijk. In de middag was het eindelijk zo ver: Whitehaven Beach! Het mooiste strand dat ik ooit gezien heb. Het is ook het meest witte zand ter wereld, je kunt er letterlijk juwelen mee poetsen. Eerst foto's gemaakt bij de lookout point en vervolgens het strand zelf op gegaan. Het was prachtig weer, heel gevaarlijk dus. Jullie kunnen je natuurlijk wel voorstellen hoe snel je verbrand hier! Gelukkig heb ik daar niet zo'n last van. Rachelle had minder geluk, haar neus was zo rood dat ik kon zingen; "Rachel the red nosed reindeer". Zeer toepasselijk aangezien het rond de kerst was. Terug naar het strand, hier hebben we een paar uurtjes doorgebracht. Foto's gemaakt (uiteraard, niet te missen op social media), gezwommen en nog eventjes op het strand gelegen en van het uitzicht genoten. Toen was het weer tijd om terug te gaan naar de boot. Op de boot nog gerelaxt en verder niks bijzonders gedaan. De stroom was ook nog uitgevallen dus het eten was erg laat... maar aangezien de jongens op de boot hard werkten hebben we maar niet gezeurd. De volgende dag weer gaan paddleboarden en van de glijbaan afgegaan. Nog flink kunnen lachen om een stomme Duitser die de go pro de zee ingooide. De bemanning heeft hem wel nog op kunnen duiken. In de middag kwamen we weer aan op Airlie Beach en hier hebben we weer heerlijk geluncht en een wijntje gedaan, ingecheckt in het hostel en geslapen. In de avond hadden we "afterparty" en zijn we met alle passagiers van de boot gaan eten en opstap geweest. Een hele leuke avond gehad!

De volgende ochtend konden we weer hoor: met de shuttle naar het vliegveld en op naar Melbourne! Op het vliegveld wilden we onze bagage ophalen maar de vlucht kwam maar niet op de band... stonden we natuurlijk bij de verkeerde terminal LOL. Hier de skybus gepakt naar het station en vanaf hier weer de shuttle naar het hostel. In Melbourne sliepen we bij Nomads. Hier spullen gedropt en toen wilden we "even door de stad heen". Een paar uur flink gewinkeld máár nog niks gekocht! Heerlijk gegeten en gaan slapen. We sliepen dit keer met 4 anderen op een kamer, en geen enkel bed beneden was vrij en ook geen meer naast elkaar dus hebben fijn iedere nacht naar elkaar kunnen zwaaien. De volgende ochtend werden we vroeg opgehaald om naar Philip Island te gaan.

Op Philip Island kregen we een tour door het eiland. We zijn naar een wildlifepark, een chocoladefabriek geweest en hebben een strandwandeling gemaakt. Hier hebben we nog een dode zeehond gezien, heel smerig. Nog ergens een hapje gaan eten en toen gingen we naar de pinguïnparade. We hadden het ons heel anders voorgesteld. Het waren hele grote tribunes aan het strand, wij hadden gedacht dat het iets intiemerzou zijn. Na zonsondergang kwamen de pinguïns het strand op en liepen ze over de duinen en paden naar hun hutjes. Foto's maken was overigens verboden. Naast het pad naar de uitgang liepen de pinguïns ook. We zijn natuurlijk zo leuk geweest om iedereen lastig te vallen met : "no pictures please". Hierna werden we weer terug bij het hostel afgezet. Waar midden in de nacht ook nog het brandalarm afging, zucht.

De volgende dag zijn we gaan ontbijten, winkelen en daarna weer een hapje gaan eten. Heerlijk dagje en kerstavondje gehad.

Merry Christmas! En wij hebben kerst dit jaar op het strand gevierd & zijn in de avond super lekkere vis gegeten en wijntjes gedronken bij een chique Italiaan. Echt van genoten en flink kunnen lachen. Tweede kerstdag hadden we een tour naar The Great Ocean Road. Hartstikke mooi uitzicht natuurlijk. Een aantal stops gehad waar we de tijd hadden om foto's te maken en van het uitzicht te genieten. Ook nog door het regenwoud gelopen. Ik zat helemaal onder de muggenbulten natuurlijk. Het was wel prachtig! En natuurlijk The Twelve Apostles gezien. Dit zijn rotsen van kalkzandsteen die aan de kust staan. Het zijn er al geen twaalf meer maar 8. Maar wederom super mooi om te zien.

De dag erna hadden we nog een rustdagje in Melbourne. Wederom gewinkeld en wat lekkers gegeten. Vroeg naar bed want de volgende dag vlogen we naar SYDNEY!

We kwamen pas laat in Sydney aan. Ingecheckt in het hostel (Jackaroo) en gaan eten bij sushi Hotaru. Dit werd eigenlijk onze vaste eetplek. Nog ergens op een dakterras wijntjes gedronken en toen weer terug naar het hostel. De volgende dag hadden we de Blue Mountains tour. In de ochtend "the little black bag" kwijt. Had ik hem op de badkamer laten liggen en had iemand hem aan de manager gegeven. Hij was terrecht maar degene die aan het werk was kon de kluis niet in waar het tasje in lag... gelukkig had Rach $50 in haar telefoonhoesje voor geval van nood. Net nog dr bus gehaald en daar gingen we weer op onze volgende tour. Eerst naar een Wildlife park waar Koala's, Kangaroos en verschillende vogels waren. Vervolgens een wandeling langs de watervallen en door het bos. Echt heel mooi! Als afsluiter naar de lookoutpoint, waar je over het hele bos heenkijkt. Daarna weer terug de bus in naar Sydney. Eenmaal terug bij het hostel zag ik een berichtje en gemiste oproep van mama, oma was overleden... Ik wist natuurlijk dat het eraan zat te komen maar dat maakte het niet minder moeilijk. Gelukkig was Rach er op dat moment!

De volgende dag de allerlaatste tour; Hunter Valley oftewel WIJNTOUR. Heerlijke wijnproeverijen gedaan op top locaties. Er zat ook een lunch bij inbegrepen in een chique restaurant. Het was een leuke dag! In de avond alweer naar sushi Hotaru geweest...

31 december; oudjaarsdag!

Vroeg opgestaan want we wilde nog naar Bondi beach, ook heel vet om te zien. Vooral de beachclub was heel mooi. Niet het water ingeweest want de golven waren heel heftig! Na een paar uurtjes weer terug naar de stad. Flesje wijn gehaald en op het dakterras gezeten. Snel klaargemaakt want Jenn en Laura kwamen naar ons toe. (Jenn en Laura komen uit Rotterdam, heb Jenn leren kennen toen ik pas hier aankwam en ze heeft de laatste maanden voor een ander gezin gewerkt) drankjes gedaan en met de trein naar het Lunapark gegaan. Wat hebben we een lol gehad daar! In attracties geweest en ongelooflijk mooi vuurwerk gezien! We hadden het jaar 2017 niet beter kunnen beginnen.

The last day... jup, de laatste dag was aangebroken. Nog naar het opera gebouw gelopen op mijn nieuwe Ted schoentjes! Ijsje gegeten en weer naar het hostel. Toen wilde we graag sushi van sushi Hotaru, was het restaurant dicht! Uiteindelijk bij een ander restaurant gegeten (wat iets duurder dan Hotaru was...) maar deze was ook heerlijk! Nog drankjes gaan doen bij een gezellige tapasbar en toen terug naar het hostel. De volgende ochtend zijn we om 4 uur opgestaan en zijn we samen naar het internationale vliegveld gegaan. Een laatste knuffel gegeven en daar ging mn sjtoutertje weer. Vervolgens wat uren op international gehangen en toen naar domestic gegaan. Had mijn vlucht van Brisbane naar Gladstone ook nog vertraging... Eenmaal in Gladstone kwam Geoffrey me halen en thuis had Karen het eten al klaar staan. Afgelopen week met de kinderen naar Moana geweest, samen met kinderen van een vriendin van Karen die 10 uur hiervandaan wonen op een boerderij. Heel apart, die kinderen krijgen thuis school! Voor de rest is alles weer normaal. Wasjes gedraaid en eten gekookt. Vrijdag Clare hier gehad, die had een verschrikkelijke vakantie gehad helaas. De komende twee weken hebben de kinderen nog vakantie en daarna gaan ze alweer naar school (thank god). Dus voor nu nog wat sparen en genieten van het goede leven. En weken aftellen totdat Iris komt en weer een mooi avontuur begint!

Mama

Wat een heerlijke tijd heb jij!!