clairebuntinx.reismee.nl

Alice springs - Adelaide /Kangaroo Island

Dag 1: om 05:55 werden we opgehaald bij het hostel. Eerst iedereen opgehaald en na 1,5 uur kwamen we aan bij de eerste (toilet)stop. Dit was een emufarm en er waren gigantisch veel vliegen! Ook had je hier de mogelijkheid om op een kameel te rijden maar dit vonden Iris en ik zielig. Tussendoor nog meerdere stops gehad, waarvan je bij een "fucking good port" kon kopen en uiteindelijk kwamen we bij onze overnachtingsplek aan. Hier hebben we geluncht (wraps) en vervolgens gingen we naar Uluru en hebben we hier een hele mooie wandeling gemaakt. Door de dag heen kwamen we erachter dat we met 5 Nederlanders op deze tour waren! Super gezellig natuurlijk! Deze dag zijn we de zonsondergang gaan bekijken bij Uluru, deze was prachtig! Echt onbeschrijflijk! In de avond met z'n allen gegeten en de eerste nacht een een "swag" geslapen. Een soort slaapzak alleen dan dikker en er kunnen geen beesten inkomen.

Dag 2: om 4 uur ging de wekker, swags opgerold, aangekleed en snel ontbeten. Daarna de bus in en zijn we de zonsopgang gaan bekijken. Het was heel vroeg maar het was het meer dan waard! Vervolgens een hike van 4 uur gedaan rondom Uluru. We hadden het zwaarder verwacht dus dat was goed nieuws. Prachtige uitzichten gehad en veel,gelachen met de groep tijdens de hike. Zo was er een jongen die heeeeul grappig "very niiiice" zei. Na de hike naar het aboriginal museum geweest. Heel interessant om te zien hoe deze mensen nog steeds volgens hun oude cultuur leven. Ze gaan niet naar school, informatie wordt van generatie op generatie overgedragen. Ze maken zelf boemerangs en heel veel schilderijen die in de souvenirwinkel naast het museum verkocht worden. Hierna zijn we doorgereden naar de volgende kampeerplaats en hier hebben we nog een duik genomen in het zwembad!

Dag 3: de wekker ging, een ander Nederlands meisje en ik werden wakker. Zij ging naar de toilet en ik begon mijn swag op te rollen. Totdat Iris vroeg:" wat ben jij aan het doen?!" Waarop ik natuurlijk reageerde:" euhh, opstaan natuurlijk". Toen kwam ik erachter dat het pas half 3 in de ochtend was. Snel weer in mijn swag gekropen en toen het andere meisje terugkwam gezegd hoelaat het was. Wat bleek nou: haar ipad stond nog op Sydneys tijd... achja, weer verder geslapen en toen ging om 4 uur de wekker. Deze dag hebben we gehiked op Kings Canyon. Hier was de "heart attack hill" alleen was die niet zo heart attacking, viel echt mee. Deze was ook niet zo lang en het was bewolkt wat het ook stukken koeler maakte. Hierna heel lang in de bus gezeten naar de volgende kampeerplek. Ik heb overigens bijna alle busritten geslapen,zoveel dat de tourguide onder de indruk was. Bij deze kampeerplek zat een pub in de buurt. Eerst een duik genomen en toen gauw geholpen met het eten en lekker drankjes gedaan in de pub! Er waren wel echte dronken aboriginals wat iets minder was. Eentje kwam zelfs om geld vragen voor een bier terwijl hij al hartstikke dronken was.

Dag 4: we konden wat later opstaan, pas om 05:30! Jeeeeeeeej!! Toen gereden naae de South Australian border. Heel veel kapotte auto's gezien langs de weg. Rond de middag kwamen we aan bij Coober Pedy, ook wel "the capital of Opal" genoemd. 90% van alle Opal stenen ter wereld komt hier vandaan. 75% van de bevolking woont ondergronds in een bunker, dit omdat de temperatuur hier altijd hetzelfde is, ongeacht de temperatuur buiten. Wij sliepen ook in zo'n bunker, echt heel leuk! Hier kregen we een rondleiding in een mijn, het was wel heel laag daar. Iris moest bijna kruipen, de arme giraffe. Vervolgens naar een Kangaroo opvang/ museum waar we een baby kangaroo hebben gezien! Ralph heette die, hij was heeeel schattig! Daarna gedoucht en zijn we lekker pizza gaan eten & naar een ondergrondse pub geweest. Eenmaal terug bij onze bunker hebben we met een groep een drankspel gedaan. Tijdens het drankspel moest Iris al het glas in een keer leegdrinken omdat ze de cirkel had verbroken en heeft iedereen kunnen lachen hoe awkward Iris en ik dronken tijdens de "never have I ever" vragen. Nog een watergevecht gehad en lekker gaan slapen.

Dag 5: gereden (6 uur lang) naar Mount Remarkable Conservation Reserve en weer een kleine hike gedaan. Het was slecht weer dus we sliepen weer in huisjes, heel gezellig met alle "Dutchies" op een kamertje! Lekker hamburgers gegeten en weer het drankspel gedaan. Tijdens het drankspel is er iemand "the questionmaster" en Iris was de beste hierin. Je moet dan mensen vragen stellen en als ze antwoorden moeten ze drinken. Maar als ze zeggen "fuck you questionmaster" moet de questionmaster drinken. Nou Iris heeft iedereen laten drinken volgensmij! Om 12 uur is iedereen gaan slapen.

Dag 6: de laatste ochtend samen! Gezellig pannenkoeken gegeten en alle spullen gepakt. Nog een stop gehad en wijn kunnen proeven om 12:00! Daarna geluncht en in de avond werden we afgezet bij ons hostel in Adelaide (Backpack Oz). Hier snel spullen gewassen en gedoucht. Lekker gaan eten met nog twee meiden en de avond afgesloten in de pub met iedereen. Niet al te lang gebleven want de dag erna moesten we weer vroeg op!

Kangaroo Island dag 1: om 05:55 werden we opgehaald door de tourguide. Wederom iedereen opgehaald en vervolgens met de ferry naar Kangaroo Island gegaan. Hier weer de bus naar de eerste stop. Dit was een mooi plekje waar we lunch kregen. Daarna naar Seal Bay: strand waar super veel zeehonden zijn! Echt heel vet! Ze kwamen wel op 2 meter afstand! Vervolgens naar "little sahara" waar we zijn gaan sandboarden. Vanaf hier naar een meer waar we zijn gaan kajakken, en fanatiek dat we waren! Het was echt een top dag die we hebben afgesloten op onze slaapplek Karatta met lekker eten en een nachtwandeling waar we kangaroos, wallabies en possens gezien hebben! En als klapper op de vuurpijl een MEGA spin op de badkamer! Hierna lekker gaan slapen.

Dag 2: om 7 uur ging de wekker, niet te vroeg dus. Gestart met een ochtendwandeling waar we wallabies, kangaroos, Echnids én koala's gezien hebben! Gereden naar Admirals Arch, een super plek waar ook weer zeehonden waren! Zeker een van onze favorietjes! Vanaf hier naar Remarkable Rocks, een plek waar allemaal stenen op elkaar liggen, heel erg mooi! Nog naar de oude vuurtoren gelopen en de honingfactory bezocht. Weer terug naar Adelaide en genoten van Sushi! Onderweg terug naar het hostel kwamen we een paar mensen van de alice-adelaide tour tegen. Hiermee afgesproken om nog naar het festival te gaan.

Adelaide: vandaag heerlijk uitgeslapen! Nog even de stad ingelopen, boodschappen gedaan en een smoothie gekocht bij Boost juice, mijn favoriet! Om 11 uur naar de central markt en het festival geweest. De bus naar het vliegveld gepakt en om 15:10 vlogen we naar Perth. Wat een afschuwelijke vlucht met een vervelend jong kind achter ons. Maar een paar keer vuil naar achteren gekeken en de muziek hard gezet. De weg naar het hostel was een drama, 3 uur erover gedaan. Dan de verkeerde bus, dan de goeie bus maar de verkeerde kant op. Toen we eindelijk aankwamen ingecheckt (upgrade van 8 naar 4 bedden op een kamer, jeej) en toen mexicaans gaan eten. Net ontbeten en zometeen vertrekken we op de laatste tour.

Astrid.pluijmaekers@gmail.com

Heb jullie reisverhalen gelezen prachtig mooi geschreven! Nu ook nog eens een boek